Indre tilfredshet og ytre behov
Når en person er engasjert i “integral education” (integrert opplæring) skulle han forstå hvorfor han er det.
Den viktigste oppgaven man har er å bringe verden til en integrert tilstand, fordi vi på denne måten løfter den opp til en den øvre kraft, til den øvre hensikt.
Dette er den viktigste forskjellen mellom vår organisasjon og alle andre. Dette poenget er det første og det siste. Det aller første fordi vi begynner vår egen indre forberedelse utfra det. Og det aller siste fordi vi følger med i det selv, og vi ønsker å dyrke det frem i våre lyttere. Derfor er det alltid til stede inne i strømmen av foredrag, diskusjoner, spørsmål og svar og så videre.
Dette er klart rettet mot at studentene blir en eneste helhet, fordi de i denne formen vil forbinde seg med oss og komme i balanse med hele naturen. Dette er den viktigste oppgaven som definerer vår metode og resultatet vi ønsker. Ved å delta i dette vil folk la høy energi passere gjennom seg og de vil føle hvordan den fyller dem. De lever av den.
Spørsmål: Betyr dette at i et vanlig foretak er motivasjonen hovedsakelig finansiell, mens den her er spirituell?
Svar: Det kan ikke være en finansiell motivasjon her. En person skulle motta tilstrekkelig til å ikke føle noen særlige behov. Om hodet hans og hele livet hans er viet til det spirituelle målet, da er det tilstrekkelig for ham å forsørge sin familie med en normal levestandard.
Når han arbeider i et godt team og hans familie ikke legger press på ham med økte krav i noen form, da skulle dette tilfredsstille ham helt, og til og med gi ham en følelse av lykke.
Indre tilfredshet vil fjerne ytre behov.
Fra KabTV’s “Through Time”