Noen definisjoner fra Studiet av de ti Sefirot
Studiet av de ti Sefirot, del 2, kapittel 1, ”Liste med spørsmål og svar med forklaringer til ordene”:
35) Hva er Keter? (Del 2, kapittel 1, Ohr Pnimi, avsnitt 200)
Påvirkningen av Shoresh på et nivå kalles Keter (krone). Det kommer fra ordet Machtir (å krone), og det betyr å omslutte. Fordi det er renere enn hele nivået til sammen, går det i bane rundt og over hele Partzuf.
29) Hva er Hochma? (Del 2, kapittel 1, Ohr Pnimi, avsnitt 200)
Å vite det bestemte resultatet i hver detalj i hele virkeligheten kalles Hochma (bokstavlig: lære)
7) Hva er Bina? (Del 2, kapittel 1, Ohr Pnimi, avsnitt 200)
Betrakte hvordan årsak og virkningsforhold fungerer for å kunne granske alle konsekvensene som kommer fra noe som kalles Bina.
39) Hva er Malchut? (Del 2, kapittel 1, Ohr Pnimi, avsnitt 200)
Den siste Behina kalles Malchut fordi myndigheten som springer ut fra den er bestemt og har full kontroll, slik som frykten for kongen.
Studiet av de ti Sefirot, del 2, ”Indre avspeiling”:
24) Hva er Zeir Anpin? (Del 2, Histaklut Pnimit [Indre avspeiling], avsnitt 13)
Zeir Anpin betyr ”lite ansikt”. Ohr Hochma kalles Ohr Panim, som det står skrevet ”En manns visdom får hans ansikt til å skinne”. Det er derfor den allmenne Partzuf av Keter i Olam Atzilut kalles Arich Anpin, og det betyr ”mektig ansikt” fordi det består først og fremst av Ohr Hochma.
Derfor kalles Behina Gimel (den tredje fasen), som har en essens kun i Ohr Hassadim (det å gi, barmhjertighet) som springer ut fra Bina, men som også har He’arat Hochma (visdom), selv om dens essens ikke er for Hochma, ”svekket ansikt”. Den kalles med andre ord for Zeir Anpin, fordi lyset av dets Panim er svekket og redusert sammenlignet med Behina Aleph (første fase).